Předmět: Metodika zájmové činnosti - humanitní oblast

» Seznam fakult » CMF » KKV
Název předmětu Metodika zájmové činnosti - humanitní oblast
Kód předmětu KKV/MZČHO
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
  • Šarníková Gabriela, doc. PhDr. PhD.
Obsah předmětu
Možnosti klasických netradičních a zážitkových metod při přibližovaní obsahu humanitních disciplín při volnočasových aktivitách.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem semináře je poznat a aplikovat klasické, hlavně však netradiční a zážitkové metody při přibližovaní obsahu humanitních disciplín při volnočasových aktivitách. Metody, formy a prostředky zohledňují věkové zvláštnosti, ale i obsah jednotlivých humanitních disciplín. Seminář je zaměřený na přiblížení oblasti literatury, jazyka, filozofie a historie v mimoškolních aktivitách.

Předpoklady
Využití možností klasických a zážitkových metod při přibližovaní obsahu humanitních disciplín při volnočasových aktivitách.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Seminární práce

Vypracování a prezentace projektu.
Doporučená literatura
  • BAŁA, M. (2006). Filozofia w ćwiczeniach. Warszawa.
  • BELZ, H., SIEGRIST, M. (2015). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha.
  • ELEUTERIO, Susan at al. (2009). Show-Me Traditions [online]..
  • KALÁBOVÁ, N. (2006). Hry a pohádkové čarování. Praha.
  • KYRIACOU, Ch. (2012). Klíčové dovednosti učitele. Cesty k lepšímu vyučování. Praha.
  • LUKÁŠOVÁ, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha.
  • MAREŠ, J. (1998). Styly učení studentů a žáků. Praha.
  • ŠARNÍKOVÁ, G. a HAŠKOVÁ, V. (eds.). (2016). Edukace dětí a mládeže ve volném čase III.. Ružomberok.
  • ŠARNÍKOVÁ, G. a TAVEL, P. (eds.). (2015). Edukace dětí a mládeže ve volném čase II.. Olomouc.
  • ŠARNÍKOVÁ, G. (2013). Edukace dětí a mládeže ve volném čase I.. Ružomberok.
  • ŠARNÍKOVÁ, G. (2016). Formálne, neformálne a informálne cesty rozvoja osobnosti. Ružomberok.
  • TUREK, I. Inovácie v didaktike.
  • TUREK, I. (2014). Didaktika. Bratislava.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr