Vyučující
|
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
-
Šarníková Gabriela, doc. PhDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Možnosti klasických netradičních a zážitkových metod při přibližovaní obsahu humanitních disciplín při volnočasových aktivitách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je poznat a aplikovat klasické, hlavně však netradiční a zážitkové metody při přibližovaní obsahu humanitních disciplín při volnočasových aktivitách. Metody, formy a prostředky zohledňují věkové zvláštnosti, ale i obsah jednotlivých humanitních disciplín. Seminář je zaměřený na přiblížení oblasti literatury, jazyka, filozofie a historie v mimoškolních aktivitách.
|
Předpoklady
|
Využití možností klasických a zážitkových metod při přibližovaní obsahu humanitních disciplín při volnočasových aktivitách.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Vypracování a prezentace projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
BAŁA, M. (2006). Filozofia w ćwiczeniach. Warszawa.
-
BELZ, H., SIEGRIST, M. (2015). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha.
-
ELEUTERIO, Susan at al. (2009). Show-Me Traditions [online]..
-
KALÁBOVÁ, N. (2006). Hry a pohádkové čarování. Praha.
-
KYRIACOU, Ch. (2012). Klíčové dovednosti učitele. Cesty k lepšímu vyučování. Praha.
-
LUKÁŠOVÁ, H. (2010). Kvalita života dětí a didaktika. Praha.
-
MAREŠ, J. (1998). Styly učení studentů a žáků. Praha.
-
ŠARNÍKOVÁ, G. a HAŠKOVÁ, V. (eds.). (2016). Edukace dětí a mládeže ve volném čase III.. Ružomberok.
-
ŠARNÍKOVÁ, G. a TAVEL, P. (eds.). (2015). Edukace dětí a mládeže ve volném čase II.. Olomouc.
-
ŠARNÍKOVÁ, G. (2013). Edukace dětí a mládeže ve volném čase I.. Ružomberok.
-
ŠARNÍKOVÁ, G. (2016). Formálne, neformálne a informálne cesty rozvoja osobnosti. Ružomberok.
-
TUREK, I. Inovácie v didaktike.
-
TUREK, I. (2014). Didaktika. Bratislava.
|