Vyučující
|
-
Smahel Rudolf, doc. Dr. Th.D.
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět studenty seznámí s problematikou řízení organizací, zejména organizací orientovaných na volný čas klientů a neziskových organizací působících v oblasti sociální pedagogiky. Předmět navazuje na vědomosti a dovednosti studentů z bakalářského studia v oblasti plánovacích dokumentů (zejm. školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání). Další témata budou věnována plánování, organizování, vedení lidí a kontrolování, personálnímu řízení, strategickému řízení, marketingovému řízení a krizovému řízení, osobnosti vedoucího pracovníka, duševní hygieně vedoucího pracovníka, principům vyjednávání, komunikaci, vedení porad, týmové práci. Výuka bude realizována prostřednictvím přednášek a seminářů, kterými se budou jednotlivá témata prolínat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- získání vědomostí a dovedností k využití manažerských principů v organizacích orientovaných na volný čas klientů a neziskových organizací působících v oblasti sociální pedagogiky - využití principů a dovedností z oblasti plánování při tvorbě krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých plánů - osvojení principů strategického, marketingového a krizového řízení - využití získaných vědomostí a dovedností v oblasti vyjednávání, vedení porad a týmové práce
- studenti získají vědomosti a dovednosti jak využít manažerské principy v organizacích orientovaných na volný čas klientů a neziskových organizací působících v oblasti sociální pedagogiky - studenti porozumí podstatě plánování a dokážou získané vědomosti tvořivě využít při tvorbě krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých plánů - studenti získají dovednosti důležité pro vytváření krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých plánů - studenti porozumí principům strategického, marketingového a krizového řízení - studenti získají vědomostí a dovedností v oblasti vyjednávání, vedení porad a týmové práce
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Studenti vytvoří pro vybranou organizaci krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé plány, navrhnou vhodnou organizační strukturu organizace, navrhnou efektivní nástroje vedení a kontrolování lidí. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty).
|
Doporučená literatura
|
-
Bedrnová, E. (2009). Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Praha: Management Press.
-
Bedrnová, E., Nový, I.:. Psychologie a sociologie řízení. Management Press, Praha 1998..
-
Bělohlávek, F. a kol. (2008). Management. Rubiko Olomouc,. Olomouc.
-
Bush, T., Bell, L., Middlewood, D. The Principles of Educational Leadership and Management.
-
Dubs, R. Die Führung einer Schule.
-
Obst, O. (2006). Manažerské minimum pro učitele. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro pedagogické pracovníky. Olomouc : Vydavatelství UP, 2006. 212 s. ISBN 80-244-0676-4..
-
Robbins, S. P., Coulter, M.:. Management. Praha, Grada Publishing 2004..
-
Světlík, J. (1996). Marketing školy. Zlín: Ekka.
-
Temme, K. Qualitätsmanagement in der Schule.
-
Vodáček, L., Vodáčková, O.:. Management - teorie a praxe pro 90. léta. Management Press, Praha 1996..
|