| Název předmětu | Sociální pedagogika I. |
|---|---|
| Kód předmětu | KKV/KPSP1 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Předmět Sociální pedagogika se věnuje ukotvení a současnému pojetí české i zahraniční sociální pedagogiky. Dále nastiňuje vývoj sociální pedagogiky od jejích kořenů po současnost (včetně legislativního ukotvení pozice absolventa oboru sociální pedagogiky). Orientuje se na typologii prostředí a jeho vztahu k výchově. Zároveň se zabývá přirozenými prostředími pro výchovu jedince, klade však také důraz na výzkumy a pojetí hodnot a roli masmédií v dnešní společnosti. Věnuje se také rodině a vrstevnické skupině. Také přináší vhled do sociální pedagogiky v zahraničí.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu Sociální pedagogika 1 je seznámit studenty s podstatou sociální pedagogiky coby vědy a jejím uplatnění tak, aby na základě odborné literatury a aktivit během hodin získali znalosti o sociální pedagogice jako vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí, které jsou nezbytné pro jejich další studium i vychovatelskou praxi, a také aby pochopili důležitost vztahu výchovy a různých typů prostředí v současné společnosti.
Studenti získají znalosti o sociální pedagogice coby vědním oboru a vztahu výchovy a prostředí, které jsou nezbytné pro jejich další studium i praxi. |
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška, Písemný test
- Aktivní účast na seminářích (student se zapojuje do diskuze, je přítomen na tutoriálu). - alespoň 70% úspěšnost na zkouškovém testu. Pozor - předmět bude částečně probíhat hybridně. Co to znamená? Jak jste si jistě všimli ve Stagu, první čtyři přednášky budete mít hybridně, tj. společně s prezenčními studenty, kdy můžete přijít na hodiny, nebo se připojit online nebo si poslechnout přednášky nahra-né v MOODLu. Odkaz na ZOOM je: https://cesnet.zoom.us/j/94021738763 Prosím jen upozorňuji, že kvůli praxím denních studentů proběhnou přednášky online v těchto ter-mínech: 11. 2. 2025 - 8:00-8:45 18. 2. 2025 - 8:00-8:45 11. 3. 2025 - 8:00-8:45 18. 3. 2025 - 8:00-8:45 Tutoriál bude odučen dne 26. dubna 2025 |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchova ve volném čase (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Prevence sociálně patologických jevů (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |