| Název předmětu | Komunikační techniky v sociální pedagogice |
|---|---|
| Kód předmětu | KKV/KPKTS |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Sociální pedagog v rámci své profese přichází do styku s různými sociálními skupinami. Z tohoto důvodu je důležité, aby byl vybaven kompetencemi, které jsou potřebné pro funkční komunikaci. V semináře tak budou zaměřeny na: teoretický úvod do problematiky komunikace a sociální komunikace, rétoriku, řečnictví a dovednost promluvy ve společnosti, sociální komunikaci jako specifický druh lidské činnosti, parametry výrazu osobního projevu, neverbální komunikaci jako součást komunikace a prvek osobního projevu, na specifické postavení a realizace pedagogické komunikace a úlohu sociálního učení v rozvoji komunikačních kompetencí.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
- založit teoretické vědomosti v oblasti sociální komunikace, - utvářet základy budoucího profesionálního chování a jednání v podmínkách sociálních, profesních a pedagogických situací
- dovednosti a schopnosti analyzovat komunikační chování - dovednosti a schopnosti provádět regulaci komunikačního chování u potenciální skupiny klientů z hlediska sociální pedagogiky. |
| Předpoklady |
|
Nejsou stanoveny.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
80% aktivní účast v seminářích, splnění všech praktických úkolů v seminářích, prezentace odborného sdělení. Seminární práce v Moodlu |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Výchovné poradenství (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika - specializace Projektování a management (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Sociální pedagogika (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |