|
Vyučující
|
-
Slatinská Bianka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Vzhledem k cílovým skupinám sociální pedagogiky by sociální pedagog měl být pro svoji praxi vybaven základy krizové intervence. V předmětu se tak studenti seznámí jak s teoretickým základem týkajícím se krizové intervence, tak i s kazuistickou prací a praktickým využitím.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
|
Výstupy z učení
|
- specifikace krizové intervence (rozdíl mezi krizovou intervencí, terapií a poradenstvím) - znalost pojmu krize (typy, průběh a reakce v krizových situacích) - znalost možností řešení (přirozené strategie, laická pomoc, sociální síť, svépomoc) - znalosti forem krizové intervence - znalost základů krizové intervence a navazování kontaktu s lidmi v krizi - častá témata krizové intervence v práci sociálního pedagoga
- Získání znalostí a dovedností v oblasti krizové intervence (KI, PFA), rozlišení typů krize a možností pomoci, znalosti intervence s klientem v krizi.
|
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Aktivní účast ve výuce - student musí prakticky ukázat znalosti krizové intervence v zadané modelové situaci. - 80% účast ve výuce - vypracování kazuistiky (práce s člověkem v krizi, max. 2 normostrany) - (viz Moodle). Studenti s ISP vypracují seminární práci v podobě kazuistiky (3-5 NS) - jak postupovat v zadané modelové situaci (viz Moodle).
|
|
Doporučená literatura
|
-
HORSKÁ, B. Vítejte na chatu. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb. 2021.
-
ŠPATENKOVÁ, N. a kol. Krize a krizová intervence.
-
Vodáčková, D. (2007). Krizová intervence. Praha: Portál.
|