Vyučující
|
-
Černíková Kristýna, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vzhledem k cílovým skupinám sociální pedagogiky by sociální pedagog měl být pro svoji praxi vybaven základy krizové intervence. V předmětu se tak studenti seznámí jak s teoretickým základem týkajícím se krizové intervence, tak i s kazuistickou prací a praktickým využitím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- specifikace krizové intervence (rozdíl mezi krizovou intervencí, terapií a poradenstvím) - znalost pojmu krize (typy, průběh a reakce v krizových situacích) - znalost možností řešení (přirozené strategie, laická pomoc, sociální síť, svépomoc) - znalost základů krizové intervence a navazování kontaktu s lidmi v krizi - častá témata krizové intervence v práci sociálního pedagoga
- rozpoznání krizového stavu u klientů - navázání vztahu s člověkem v krizi - základy komunikace a práce s emocemi u lidí v krizi - základní kompetence pro provázení lidí v krizi
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Závěrečná zpráva
Aktivní účast v semináři (řešení modelové situace, práce s kazuistikou). Studenti s ISP musí splnit 50% docházky na semináře a plnit včas zadané úkoly do Moodle.
|
Doporučená literatura
|
-
BAŠTECKÁ, B. (ed. al.) . (2005). Terénní krizová práce: psychosociální intervenční týmy. Praha: Grada Publishing.
-
BAŠTECKÁ, B. (2005). Psychosociální krizová spolupráce. Praha: Grada Publishing.
-
Brož, F., Špatenková, N. Krizová intervence v kazuistikách.
-
Špatenková, N. (2011). Krizová intervence pro praxi. Praha: Grada Publishing..
-
Vodáčková, D. (2007). Krizová intervence. Praha: Portál.
|