Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Finanční gramotností se rozumí soubor dovedností a schopností jedince zacházet s financemi v různých životních situacích. V tomto semináři se studenti seznámí s širším teoretickým rámcem finanční gramotnosti tak, aby byli schopni v praxi sociálního pedagoga vést jedince k zodpovědnému nakládání s financemi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- znalost základních antropologických otázek a potřeb člověka - základní znalost principu reklamy - základní znalost principů "pastí" v oblasti financí - znalost fenoménu platební a kreditní karta
- kompetence k vyhodnocení příčin zadluženosti u vybraných sociálních skupin - kompetence k vytváření preventivních programů v souvislosti s finanční gramotností - kompetence k vytváření intervenčních programů v souvislosti s finanční gramotností
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zpracování návrhu preventivního či intervenčního programu, jeho ukotvení do teoretického rámce s důrazem na rozvoj hodnotového systému.
|
Doporučená literatura
|
-
Hesová, A. Metodická doporučení pro výuky finanční gramotnosti.
-
Klínský, P. Finanční gramotnost: obsah a příklady z praxe škol.
-
Lévi-Strauss, C. Antropologie a problémy moderního světa.
-
Lokaj, A. Etika finanční gramotnosti.
-
Šereda, F. Finanční gramotnost prakticky.
-
Šereda, F. Peníze ve volném čase: finanční gramotnost prakticky pro vedoucí oddílů.
|