Vyučující
|
-
Dřímal Ludvík, doc. Dr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Nové výzvy pro současnou katechezi 2. Katecheze v obnoveném past. projektu evangelizace 3. Identita katecheze, její význam a tendence 4. Katecheze jako služba Božímu slovu 5. Katecheze jako iniciace a výchova víry 6. Katecheze jako činnost církve 7. Katecheze a křesťanská komunita 8. Katecheze a liturgie 9. Úvod do katechetické metodologie 10. Identita a formace katechety
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
V předmětu je poskytován úvod do katecheze církve (její identita včetně teologických základů, typy katechetické činnosti, zásady, účel a cíl). Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Studující získá základní poznatky z oboru, osvojí si hlavní prvky metodologie katechetické práce.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Po studentovi je vyžadováno studium literatury (včetně cizojazyčné) a úspěšné vypracování zadaných úkolů. Student musí být schopen obhájit vypracovaný úkol v souladu s teoretickými východisky katechetiky. V rámci ústní zkoušky musi student prokázat porozumění základním teoretickým konceptům katechetiky a schopnost jejich vlastní formulace. Dále je očekávána schopnost aplikovat katechetickou teorii na konkrétní standardní i nestandardní životní situace katechizovaného.
|
Doporučená literatura
|
-
ALBERICH, DŘÍMAL. (2008). Katechetika. Praha.
-
ALBERICH, E. a VALLABARAJ, J. (2004). Communicating a faith that transforms. Bangalore.
-
Kongregace pro klérus. (1998). Všeobecné direktorium pro katechizaci. Praha.
-
Monika Jakobs. (2010). Neue Wege der Katechese. München.
-
RUTA, G. (2010). Catechetica come scienza. Torino.
|