Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
-
Dřímal Ludvík, doc. Dr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Základní teoretické koncepty náboženské výchovy 2. Charakter vyučování náboženství ve farnosti; srovnání s katechezí 2. Klíčové kompetence žáků ve výuce náboženství 3. Metody ve výuce náboženství 4. Didaktická jednotka: její organizace a komplexnost 5. Hodnocení žáků: vhodné a nevhodné formy, hodnocení jako motivace 6. Praktická část: příprava vyučovací hodiny, návaznost na RVP
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako základní didaktika náboženské výchovy se zaměřením na vyučování ve škole v rámci povinného nebo volitelného předmětu nebo pro vyučování ve farnosti. Uvádí do základních teoretických konceptů náboženské výchovy a v rámci seminářů vede studující k samostatné tvorbě školního (resp. farního) vzdělávacího programu pro oblast náboženství. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Studující bude schopen vytvořit didaktické jednotky pro výuku náboženství ve farnosti podle zásad náboženské výchovy.
|
Předpoklady
|
Pro studium předmětu nejsou požadovány zvláštní předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Seminární práce
Studium odborné literatury a odevzdání zadaných úkolů. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (http://edis.upol.cz/cmtf).
|
Doporučená literatura
|
-
Dierk-Hanisch-Hübener-Kraft-Müller. (2007). Das Kursbuch Religion. Stuttgart.
|