Předmět: Souvislá pedagogická praxe 2

» Seznam fakult » CMF » KKV
Název předmětu Souvislá pedagogická praxe 2
Kód předmětu KKV/8SPP2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
  • Trochtová Ludmila Siarda, PhDr. Ing.
Obsah předmětu
Studenti absolvují alespoň 3 hospitace a 10 výstupových hodin.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu ve 2. ročníku je přímé řízení výukového procesu na vybraných školách a ve farnostech. Studenti se seznamují s plánováním, organizací a průběhem výchovně-vzdělávacího procesu, absolvují alespoň 10 výstupových hodin. Přípravu student konzultuje s mentorem a ten je mu rádcem, ale zároveň se jej snaží vést k samostatnosti. Nástrojem, který pomáhá studentům analyzovat objektivně proběhlou praxi je SWOT analýza. Zamyslet se a provést reflexi všech činitelů výchovně vzdělávacího procesu je základním předpokladem k dalšímu zefektivňování výchovně vzdělávacího procesu. Pojmenovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a navrhnout možnosti a opatření pro další pedagogické působení by se mělo stát pro pedagoga naprostou samozřejmostí. HENDRICK, Carl a Robin MACPHERSON. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Praha: Euromedia Group, 2019, 230 s.
Studenti si osvojí základy plánování, organizace a realizace výchovně-vzdělávacího procesu. Na cvičných hodinách získají studenti potřebné dovednosti a zkušenosti z výchovné a vzdělávací činnosti.
Předpoklady
Absolvování předmětu 8SPP1

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta

Výstupní materiály z praxe
Doporučená literatura
  • KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
  • Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr