Vyučující
|
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
-
Trochtová Ludmila Siarda, PhDr. Ing.
|
Obsah předmětu
|
Studenti absolvují alespoň 3 hospitace a 10 výstupových hodin.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu ve 2. ročníku je přímé řízení výukového procesu na vybraných školách a ve farnostech. Studenti se seznamují s plánováním, organizací a průběhem výchovně-vzdělávacího procesu, absolvují alespoň 10 výstupových hodin. Přípravu student konzultuje s mentorem a ten je mu rádcem, ale zároveň se jej snaží vést k samostatnosti. Nástrojem, který pomáhá studentům analyzovat objektivně proběhlou praxi je SWOT analýza. Zamyslet se a provést reflexi všech činitelů výchovně vzdělávacího procesu je základním předpokladem k dalšímu zefektivňování výchovně vzdělávacího procesu. Pojmenovat silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby a navrhnout možnosti a opatření pro další pedagogické působení by se mělo stát pro pedagoga naprostou samozřejmostí. HENDRICK, Carl a Robin MACPHERSON. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Praha: Euromedia Group, 2019, 230 s.
Studenti si osvojí základy plánování, organizace a realizace výchovně-vzdělávacího procesu. Na cvičných hodinách získají studenti potřebné dovednosti a zkušenosti z výchovné a vzdělávací činnosti.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu 8SPP1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Výstupní materiály z praxe
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|