Vyučující
|
-
Trochtová Ludmila Siarda, PhDr. Ing.
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
Studenti se seznamují s plánováním, organizací a průběhem výchovně-vzdělávacího procesu, absolvují alespoň 10 náslechových hodin (hospitací).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je v 1. ročníku přímé sledování výukového procesu na vybraných školách a ve farnostech. Studenti se seznamují s plánováním, organizací a průběhem výchovně-vzdělávacího procesu, absolvují alespoň 16 náslechových hodin (hospitací). Mentorem jsou uvedeni do prostředí a své poznatky z pozorování s ním konzultují. Mentor uvádí studenta do prostředí, ve kterém výuka probíhá. Představuje mu materiální podmínky a specifika daného místa a skupiny, ve které bude student plnit svou praxi. Mentor umožňuje studujícímu vykonat ve svých hodinách náslechy a následně mu pomůže danou hodinu analyzovat. Nejde o to, předvést dokonalé hodiny, ale spíše ukázat realitu se všemi jejími klady i zápory. Pokud by student viděl jen dokonalé hodiny spíše by to prohloubilo jeho strach z nástupu do praxe. Při následné praxi si může student vyzkoušet vést dílčí část vyučovací jednotky nebo celou vyučovací hodinu. HENDRICK, Carl a Robin MACPHERSON. Co funguje ve třídě?: most mezi výzkumem a praxí. Praha: Euromedia Group, 2019, 230 s.
Student si osvojí principy organizace a realizace výchovně-vzdělávacího procesu na základní škole a ve farnosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Výstupní materiály z praxe.
|
Doporučená literatura
|
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
|