Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky volného času dětí a mládeže; historický kontext trávení volného času v Evropě; stěžejní témata oboru a politiky volného času v EU.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Pedagogika volného času se bude zabývat základními termíny disciplíny, historickým vývojem, součastnou situací v naší pedagogická realitě a poukáže na politiku Evropské unie, její instituce a aktivity. Zdůrazní se význam osoby vychovatele a organizátora volnočasových aktivit.Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Studeni se orientují v oborové problematice, vymezují pojem volný čas, znají historické souvislosti využívání volného času, orientují se ve stěžejních tématech oboru a politice EU, jejích institucích a aktivitách.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Seminární práce na dané téma a jeho prezentace.Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty).
|
Doporučená literatura
|
-
Hájek, B.; Hofbauer, B.; Pávková, J. (2003). Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
-
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B., HOFBAUER, B. aj. (2002). Pedagogika volného času. 3. akt. vyd.. Praha : Portál.
|