Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu Metodologie pedagogiky budou studující seznámeni se základními paradigmaty pedagogického výzkumu (kvalitativní a kvantitativní výzkum, smíšené přístupy), klíčovými pojmy výzkumu (teorie, výzkumná otázka, hypotéza, ověřování hypotéz, významnost, základní soubor a výběr), způsoby realizace výzkumných šetření, metodami získávání dat, druhy měření, charakteristikami výběru a základního souboru, statistickými metodami pro ověření hypotéz atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu Metodologie pedagogiky budou studující seznámeni se základními paradigmaty pedagogického výzkumu (kvalitativní a kvantitativní výzkum, smíšené přístupy), klíčovými pojmy výzkumu (teorie, výzkumná otázka, hypotéza, ověřování hypotéz, významnost, základní soubor a výběr), způsoby realizace výzkumných šetření, metodami získávání dat, druhy měření, charakteristikami výběru a základního souboru, statistickými metodami pro ověření hypotéz atd.
Studující budou schopni: - rozlišovat kvalitativní a kvantitativní výzkum, - provádět statistické ověřování na různých úrovních měření, - stanovovat a ověřovat hypotézy, - používat metody kvalitativního výzkumu, - používat metody kvantitativního výzkumu, - sepsat výzkumnou zprávu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
Výběr vhodné metodologie. Stanovení hypotéz. Použití statistických metod. Ověřování hypotéz. Použití metod kvalitativního výzkumu. Použití metod kvantitativního výzkumu. Sepsání výzkumné zprávy.
|
Doporučená literatura
|
-
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
CHRÁSKA, M. (2006). Úvod do výzkumu v pedagogice.. Olomouc.
|