Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět Využití aktivizačních metod při volnočasových aktivitách rozvíjí u studentů dovednosti spojené s přípravou a realizací rozmanitých metod, které jsou založeny na aktivitě jedince. Tyto metody reagují na současný stav nového paradigmatu pedagogiky, kdy se akcentuje aktivita a kritické myšlení. Studenti se seznámí s výhodami i nevýhodami aktivizačních metod a získají dovednost analyzovat a rozlišit jednotlivé metody z hlediska aplikace pro příslušnou volnočasovou aktivitu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Využití aktivizačních metod při volnočasových aktivitách rozvíjí u studentů dovednosti spojené s přípravou a realizací rozmanitých metod, které jsou založeny na aktivitě jedince. Tyto metody reagují na současný stav nového paradigmatu pedagogiky, kdy se akcentuje aktivita a kritické myšlení. Studenti se seznámí s výhodami i nevýhodami aktivizačních metod a získají dovednost analyzovat a rozlišit jednotlivé metody z hlediska aplikace pro příslušnou volnočasovou aktivitu.
Předmět Využití aktivizačních metod při volnočasových aktivitách rozvíjí u studentů dovednosti spojené s přípravou a realizací rozmanitých metod, které jsou založeny na aktivitě jedince. Studenti získají dovednost analyzovat a rozlišit jednotlivé metody z hlediska aplikace pro příslušnou volnočasovou aktivitu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Studující prezentují a předkládají seminární práci. Na výuce předmětu je nezbytná aktivní osobní účast. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/zkratka fakulty).
|
Doporučená literatura
|
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků.. Olomouc: Hanex.
-
Sitná, D. (2009). Metody aktivního vyučování : spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál.
|