Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět Obecná didaktika se zaměřuje na vymezení pojmu didaktika, na různá pojetí didaktiky a zařazení didaktiky v systému věd o výchově. Dotýká se otázek vzájemného vztahu obecné didaktiky, psychodidaktiky, oborové didaktiky, školní didaktiky apod. V této souvislosti uvádí definici obecné didaktiky a její předmět, poukazuje tedy na obsah a proces vzdělávání, který teoreticky rozpracovává.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Předmět Obecná didaktika se zaměřuje na vymezení pojmu didaktika, na různá pojetí didaktiky a zařazení didaktiky v systému věd o výchově. Dotýká se otázek vzájemného vztahu obecné didaktiky, psychodidaktiky, oborové didaktiky, školní didaktiky apod. V této souvislosti uvádí definici obecné didaktiky a její předmět, poukazuje tedy na obsah a proces vzdělávání, který teoreticky rozpracovává. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Studenti získají základní znalosti z oblasti didaktiky o klasifikaci metod a forem a jejich využití v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test, Rozhovor
Zpracování 2 volnočasových aktivit, alespoň 70% úspěšnost na testu základních pojmů z obecné didaktiky a úspěšné složení ústní části zkoušky (pohovor na dané téma). Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).
|
Doporučená literatura
|
-
Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha, Grada.
|