Vyučující
|
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
-
Svobodová Olga, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Fond výtvarných volnočasových činností.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seminář představí posluchačům obšírný výčet z bohatého fondu výtvarných volnočasových činností. Studenti zjistí, jak vést, uspořádat a čeho se vyvarovat, při organizování takovýchto projektů. Jak je propojovat s jinými činnostmi a řadit je do celků. Jak zaujmout a motivovat, jak nalézt cestu ke spontánnímu projevu, samostatné tvořivosti a rozvoji osobnosti dětí všech věkových kategorií.
Osvojení výtvarných volnočasových činností.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Studenti vytvoří vlastní návrhy vátvarných činností pro konkrétní zařízení a skupinu účastníků.
|
Doporučená literatura
|
-
CAMPBELLOVÁ, J. Techniky arteterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi.
-
Gombrich, E. H. (1990). Příběh umění. Odeon .
-
Roeslová, Věra. (1995). Náměty ve výtvarné výchově. Praha .
-
Slavík, Jan. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. . Praha .
|