Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
V rámci předmětu Metodologie pedagogiky budou studující seznámeni se základními paradigmaty pedagogického výzkumu (kvalitativní a kvantitativní výzkum, smíšené přístupy), klíčovými pojmy výzkumu (teorie, výzkumná otázka, hypotéza, ověřování hypotéz, významnost, základní soubor a výběr), způsoby realizace výzkumných šetření, metodami získávání dat, druhy měření, charakteristikami výběru a základního souboru, statistickými metodami pro ověření hypotéz atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
V rámci předmětu Metodologie pedagogiky II budou studující seznámeni s kvantitativní metodologií a její aplikací v pedagogickém výzkumu, se způsoby realizace výzkumných šetření, metodami získávání dat, druhy měření, charakteristikami výběru a základního souboru, statistickými metodami pro ověření hypotéz atd. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Studující budou schopni: - rozlišovat kvalitativní a kvantitativní výzkum, - provádět statistické ověřování na různých úrovních měření, - stanovovat a ověřovat hypotézy, - používat metody kvalitativního výzkumu, - používat metody kvantitativního výzkumu, - sepsat výzkumnou zprávu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KKV/6IDT a zároveň KKV/6PD
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Didaktický test
Výběr vhodné metodologie. Stanovení hypotéz. Použití statistických metod. Ověřování hypotéz. Použití metod kvalitativního výzkumu. Použití metod kvantitativního výzkumu. Sepsání výzkumné zprávy. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).
|
Doporučená literatura
|
-
Hendl, J. (2005). Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
-
CHRÁSKA, M. (2006). Úvod do výzkumu v pedagogice.. Olomouc.
|