Vyučující
|
-
Pospíšilová Helena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Adepti učitelského povolání se seznámí s celkovým systémem řízení našeho školství, úlohami všech zúčastněných vně i uvnitř školy a osvojí si zásady plánování, organizování, vedení lidí a kontrolování. Dále se naučí strukturovat čas, organizovat práci, projektovat budoucnost školy a rozvíjet tým učitelů. V neposlední řadě si osvojí jak vytvářet, rozvíjet a pečovat o image školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Adepti učitelského povolání se seznámí s celkovým systémem řízení našeho školství, úlohami všech zúčastněných vně i uvnitř školy a osvojí si zásady vedení lidí. Dále se naučí strukturovat čas, organizovat práci, projektovat budoucnost školy a rozvíjet tým učitelů. V neposlední řadě si osvojí jak vytvářet, rozvíjet a pečovat o image školy.
Adepti učitelského povolání se seznámí s celkovým systémem řízení našeho školství, úlohami všech zúčastněných vně i uvnitř školy a osvojí si zásady plánování, organizování, vedení lidí a kontrolování. V neposlední řadě si osvojí jak vytvářet, rozvíjet a pečovat o image školy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Studující aktivně participují na seminářích a plní úkoly zadané vyučujícím. Předmět je zakončen kolokviem.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDRNOVÁ, E., NOVÝ, I. Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press, 2002.
-
Bělohlávek, F., Košťan, P., Šuleř, O. (2001). Management. Olomouc: Rubico.
-
Obst, O. (1998). Základy školského managementu pro učitele.. Olomouc.
|