Vyučující
|
-
Smahel Rudolf, doc. Dr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
Současná pojetí učitelovy práce, styly řízení třídy, formy učitelské autority.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Předmět systematicky uvádí do problematiky základního pedagogického vztahu učitele a žáka. Analyzuje současná pojetí učitelovy práce, styly řízení třídy, formy učitelské autority a poukazuje na učitelské povolání v širších souvislostech. Druhému subjektu vztahu, žákovi, se věnuje zejména z hlediska analýzy současných dětí a mládeže, jejích postojů, hodnot, vztahu k autoritám apod. Cílem předmětu je zejména přiblížit studujícím práci učitele nejen jako problematickou, ale také jako odpovědnou a smysluplnou výchovnou činnost, která má své pevné místo ve společnosti, ačkoliv se mění její formy.
Získání základních předpokladů pro pozitivní vztah učitele a žáka.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Kolokvium.
|
Doporučená literatura
|
-
PRŮCHA, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha : Portál, 154 s.
|