Vyučující
|
-
Dřímal Ludvík, doc. Dr. Th.D.
-
Roubalová Marcela, Mgr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
1. Východiska identity oboru a její chápání 2. Úhel pohledu teologické antropologie 3. Sociologie náboženství 4. Předmět náboženské pedagogiky 1. Oblasti aktuální nábožensko-pedagogické diskuze 2. Kontext náboženské výchovy 3. Účel náboženské výchovy 4. Základní nábožensko-pedagogické problémy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Cíle: V předmětu je poskytován úvod do náboženské pedagogiky jako vědního oboru. Studující je seznamován se základními pojmy náboženské pedagogiky, uveden do teorie symbolu jako náboženské formy komunikace a do problematiky náboženské socializace. Náboženská výchova a výuka (pole působnosti náboženské výchovy, mravní aspekty, teorie a didaktika náboženských výukových procesů).
Studující bude schopen orientace a správného rozlišování v pojmech a oblastech náboženské výchovy. Studující si osvojí základní teoretické koncepty náboženské výchovy a je uveden k samostatné tvorbě školního (resp. farního) vzdělávacího programu pro oblast náboženství.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Studium doporučené literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Boschki, R. (2008). Einführung in die Religionspädagogik. Darmstadt.
-
KIERAN, Patricia and HESSION, Anne. (2008). Exploring Religious Education. Dublin.
-
Mette, Norbert. (2006). Religionspädagogik. Düsseldorf : Patmos.
-
TORIELLO, Filippo. (2001). Per una didattica dell'insegnamento della religione. Torino.
|