Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- základní teoretická východiska sociální práce s rodinou; - nejvýznamnější obecné teoretické rámce sociální práce s rodinou; - dílčí přístupy či praktické perspektivy využívané pro sociální práci s rodinami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními teoretickými východisky sociální práce s rodinami. V této první části kurzu budou studentům prezentovány nejvýznamnější základní teoretické rámce týkající se sociální práce s rodinou. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Znalosti týkající se nejvýznamnějších přístupů v rámci sociální práce s rodinami.
|
Předpoklady
|
Orientace v základech sociální práce, jejích teoriích a metodách.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
-povinná četba knihy týkající se rodiny; účast studentů na diskusi; písemný test. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/ctf).
|
Doporučená literatura
|
-
Jonesová E. (1996). Terapie rodinných systémů. Hradec Králové: Konfrontace.
-
Matoušek O. (2003). Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha:SLON.
-
Navrátil P. (2001). Teorie a metody sociální práce. Brno:Marek Zeman.
-
Úlehla I. (2005). Umění pomáhat. Praha:SLON.
|