Vyučující
|
-
Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Volný čas tvoří důležitou složku jak osobního, tak i společenského života jedince. Z tohoto důvodu by sociální pedagog měl být vybaven potřebnými znalostmi o významu volného času pro život jedinců z různých sociálních skupin, dále pak znalostmi možného přístupu k volnému času. V sociologii volného času lze v průběhu historie charakterizovat tři základní přístupy či proudy k pojímání volného času: negativistický, skeptický a optimistický.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- prohloubení teoretického zázemí sociální pedagogiky v oblasti významu volného času pro rozvoj osobnosti, - mezioborový kontext, - zakotvení dovedností pro sociálně-výchovnou práci ve volném čase do teoretického rámce
- porozumění významu volného času v životě jedince - schopnost propojování teoretických znalostí a praktických dovedností při sociálně-výchovné práci ve volném čase
|
Předpoklady
|
Nejsou stanoveny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Úspěšné absolvování ústní zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Blackshaw, T. Routledge handbook of leisure studies.
-
Dufková, J. Urban, L, Dubský, J. Sociologie životního stylu.
-
Kaplánek, M. Čas volnosti - čas výchovy.
-
Opaschowski, H. Einführung in die Freizeitwissenschaft.
-
Rojek, C. The labour of leisure: the culture of free time.
|