Vyučující
|
-
Knausová Ivana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- problematika podpory rodin, kde je zvýšené riziko v oblasti nedostatečné rodičovské péče a hrozí odebrání dítěte; - historie sociální práce v rodinách; - současné možnosti sociální práce v rodinách: sociální asistence, sociálně aktivizační služby, sanace rodiny apod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
- získání specifických znalostí nutných pro práci v rodinách; - seznámení s historií sociální práce v rodinách; - současné možnosti sociální práce v rodinách: sociální asistence, sociálně aktivizační služby, sanace rodiny. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
- Orientace studenta ve specificích sociální práce s rodinami a pochopení významu této práce.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Teorie sociální práce s rodinami 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Seminární práce
- samostudium doporučené literatury; - prezentace samostatné práce v rámci výuky; - účast studenta v diskusi. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).
|
Doporučená literatura
|
-
Matoušek, O. a kol. (2010). Sociální práce v praxi-specifika různých cílových skupina a práce s nimi. Praha:Portál.
-
Matoušek, O., Pazlarová, H. (2010). Hodnocení ohroženého dítěte a rodiny v kontextu plánování péče. Praha:Portál.
-
Musil, L., Šrajer, J. (2008). Etické kontexty sociální práce s rodinou. Brno:Albert.
|