Vyučující
|
-
Doležel Jakub, Mgr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout komparaci základních nauk, hodnot a praktik v hlavních světových náboženských tradicích a jejich implikací pro sociální práci. Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Student bude schopen: - rozlišovat aspekty sociální práce v multikulturně a nábožensky rozmanité společnosti - použít základní dovednosti, metody a etický přístup k sociální práci s osobami a komunitami odlišného sociálního a kulturního původu - refelktovat své znalosti a dovednosti - porozumět specifikům mezinárodní sociální práce - prokazovat kulturně kompetentní dovednosti - rozlišovat a chápat implikace náboženských tradic pro sociální práci
|
Předpoklady
|
Alespoň bazální představu o povaze sociální práce a zájem objevovat elementy inspirující a posilující identitu sociální práce napříc náboženskými zkušenostmi a tradicemi lidstva, včetně hluboce spirituálních avšak nábožensky nedefinovaných.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast v hodině Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf)
|
Doporučená literatura
|
-
Canda, Edward, Furman, Leola. (2010). Spiritual diversity in social work practice: the heart of helping. New Yourk.
-
Dudley, J. R. Spirituality matters in social work. Connecting Spirituality, Religion, and Practice.
-
Holloway, Margaret, Moss, Bernard. Spirituality and social work. London.
-
Potocky-Tripodi, Miriam. (2002). Culturally Competent Social Work Practice. New York, Miriam Potocky/Tripodi, 2002. Best Practices for Social Work with Refugees and Immigrants.
|