Vyučující
|
-
Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Vymezení klíčových pojmů (konfese, denominace, církev, formy náboženské tradice; náboženství; kultura), prezentace nejdůležitějších postojů a požadavků týkajících se rodinného života v rámci jednotlivých křesťanských konfesí (starobylé orientální církve, pravoslaví, katolicismus, luteránské a reformované konfese, volné církve), světových náboženství (judaismus, islám, hinduismus, buddhismus, sikhhismus) a vybraných kultur (africké i východoasijské) i dopadů těchto postojů do oblasti významné pro sociální práci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Poskytnout informace ohledně skutečností významných pro život rodiny v kontextu sociální práce (kupř. pojetí manželství, rodičovství, rodiny, chápání nemoci, smrti, chudoby, sociálního vyloučení, postoj k práci a k pomáhání potřebným, přístup ke vzdělání) v rámci nejvýznamnějších kultur a světových náboženství i křesťanských konfesí.
Student bude schopen orientovat se v jiných kulturních a náboženských systémech z hlediska studovaného předmětu a oboru svého studia.
|
Předpoklady
|
Znalost základů sociální práce na úrovni bakalářského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Získání požadovaných znalostí ověřené absolvováním kolokvia.
|
Doporučená literatura
|
-
ABU-RUB H., ZABŻA B.. (2002). Status kobiety w islamie. Wrocław.
-
Adamski, F. (2002). Rodzina. Wymiar społeczno-kulturowy. Kraków.
-
FORBES, G. (1996). Women in Modern India. Cambridge.
-
KLÖCKER M., TWORUSCHKA M. i U. (2002). Etyka wielkich religii świata: Mały słownik. Warszawa.
-
kol. (1999). Rodzina w wielkich religiach świata. Kraków.
-
Muchová, L. (2006). Porozumění světovým náboženstvím. Brno.
-
Zwoliński A. (2009). Biedy Afryki. Kraków.
|