Předmět: Porozumnění a intervence u dětí a dospívajících

» Seznam fakult » CMF » KKS
Název předmětu Porozumnění a intervence u dětí a dospívajících
Kód předmětu KKS/PSPIV
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mikulková Gabriela, PhDr.
  • Geissler ferdusová Patricie, Bc.
  • Veitzová Štěpánka, Mgr.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je rozvíjet u studentů porozumění psychickému, sociálnímu a vývojovému kontextu dětství a dospívání a posílit jejich schopnost citlivě a efektivně reagovat na potřeby dětí a mladých lidí v různých životních situacích. Kurz směřuje k osvojení teoretických poznatků o vývoji dítěte, rizikových faktorech a typech intervence, stejně jako k rozvoji praktických dovedností v oblasti komunikace, práce se skupinou, prevence a podpory duševního zdraví. Důraz je kladen na propojení teorie s praxí, reflexi role pomáhajícího pracovníka a etické aspekty práce s dětmi a dospívajícími.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Závěrečné ústní kolokvium, které se uskuteční na závěr výuky. Osobní účast na semináři, cvičení. Diskuse v malých skupinkách a ve velké skupině. Povinná literatura: Langmeier J., Krejčířová D. (2018) Vývojová psychologie. Praha: Grada. Čáp J., Mareš J. (2021) Psychologie pro učitele. Praha: Portál. Benda J. (2019) Sociální práce s rodinou a dítětem. Praha: Portál. Schmid P. (2016) Dítě v psychoterapii: Autentický dialog jako cesta k uzdravení. Praha: Portál. Havlínová M. (2017) Programy podpory duševního zdraví dětí a mládeže. Praha: SZÚ. Doporučená literatura: Masten A. S. (2014) Ordinary Magic: Resilience in Development. New York: Guilford Press. Ungar M. (2011) The Social Ecology of Resilience: A Handbook of Theory and Practice. New York: Springer. Rogers C. (1995) A Way of Being. Boston: Houghton Mifflin. Geldard K., Geldard D., Foo R. Y. (2019) Counselling Children: A Practical Introduction. London: Sage. Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR: Standardy sociálně-právní ochrany dětí Národní ústav pro duševní zdraví: Programy prevence a intervence v oblasti duševního zdraví dětí a adolescentů WHO (2021): Mental Health and Well-being of Children and Adolescents in Europe
Doporučená literatura
  • Čáp, J., Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr