Vyučující
|
-
Doležel Jakub, Mgr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pomoc studentům lépe vnímat sebe, partnera rozhovoru i proces rozhovoru, jeho pozitivní a negativní faktory, seznámit se s teologickými a psychologickými základy pomáhajícího vztahu, uvědomit si souvislosti mezi procesem pomáhání a vlastní zkušeností víry, pochopit dopad centrálních prvků křesťanského pojetí člověka na službu trpícím.
- odkrýt souvislosti mezi zkušenostmi sociální práce a křesťanské víry - poznat teologické a psychologické základy pomáhajícího vztahu - převést ústřední prvky křesťanské antropologie do sociální práce - vést účinněji poradenský rozhovor s použitím získaných poznatků - lépe vnímat sebe sama i druhého (trpícího) v průběhu rozhovoru - lépe si uvědomit podporující i blokující podmínky rozhovoru - schopnost zpracovat a unést tlak nábožensko existenciálních otázek a pochybností (např. beznaděj trpícího, bezradného, nemocného člověka) - podnítit k vědomému hledání vlastní náboženské identity - poskytnout didaktický koncept, který pak může účastník později sám použít ve své vlastní praxi, např. práci s dobrovolníky
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kurz je konstruován jako souvislý, intenzivní, třídenní (Začátek v 9h konec kol. 18h, polední přestávka 12-14h) Je proto nutné se jej účastnit vcelku a po celé tři dny. Jakýkoliv výpadek jednotlivce narušuje efektivitu zapojení také ostatních. Termín konání bude zveřejněn na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
|