Vyučující
|
-
Caletková Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Snášel Miroslav, Mgr.
-
Šotolová Miloslava, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Systémové přístupy Rodinná terapie Systemické přístupy Ekologické perspektivy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zorientovat studenty v ekologicko systémové perpektivě sociální práce a teoriích sociální práce, které vychází ze systémového pojetí sociální práce.Studenti se seznámí se základními teoriemi a technikami systémových přístupů a postupy při práci s rodinou a jednotlivcem. Osvojí si znalosti základních principů a praktické provedení vybraných teoretických přístupů. Budou je schopni aplikovat při řešení kazuistik.
Studenti si osvojí znalosti základních principů a praktické provedení vybraných teoretických přístupů. Budou je schopni aplikovat při řešení kazuistik.
|
Předpoklady
|
Není vyžadován žádný předpoklad.
KKS/KSTM2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
- Účast na textovém semináři a písemná příprava na textový seminář. - Splnění písemné zkoušky - kazuistika klienta - podrobné zadání v~moodle.
|
Doporučená literatura
|
-
Gjuričová, Š., Kubička, J. (2003). Rodinná terapie. Praha, Grada.
-
JANEBOVÁ, R., SMUTEK, M. (2008). Posuzování životní situace v sociální práci.
-
JANEBOVÁ, R. (2014). Teorie a metody sociální práce ? reflexivní přístup. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
KRATOCHVÍL S. Základy psychoterapie.
-
MATOUŠEK Oldřich. Slovník sociální práce, Portál, Praha, 2008..
-
Navrátil, Pavel. (2009). Reflexivní využití teorie v procesu posouzení. Habilitační práce. Brno: MUNI.
-
SMUTEK, M., KAPPL, M. (2006). Proměny klienta služeb sociální práce - Social Work Klient Metamorphoses. Hradec Králové.
-
Úlehla, I. (1999). Umění pomáhat. Praha: SLON.
|