Vyučující
|
-
Kvapilová Bartošová Michaela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem je, aby studenti získali schopnost vyhledávat nebo samostatně a systematicky získávat data o sociální skutečnosti, porozumět jim, znát možnosti a limity jejich výpovědní schopnosti a naučit se sociologicky interpretovat nesystematizované informace o svém profesionálním životě a životě svých klientů. Cílem předmětu je seznámit studenty se dvěma základními přístupy v rámci sociálně-vědních výzkumů (kvantitativním a kvalitativním). Kvantitativnímu přístupu bude věnovaná první část předmětu. Studenti se vytvářením týmového projektu naučí logiku práce v kvantitativním paradigmatu. Osvojí si základní výzkumné techniky (standardizovaný rozhovor, dotazník) i možnosti práce s daty. Předmět umožní vhled do způsobů interpretace výsledků z kvantitativních empirických šetření.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem je, aby studenti získali schopnost vyhledávat nebo samostatně a systematicky získávat data o sociální skutečnosti, porozumět jim, znát možnosti a limity jejich výpovědní schopnosti a naučit se sociologicky interpretovat nesystematizované informace o svém profesionálním životě a životě svých klientů. Cílem předmětu je seznámit studenty se dvěma základními přístupy v rámci sociálně-vědních výzkumů (kvantitativním a kvalitativním). Kvantitativnímu přístupu bude věnovaná první část předmětu. Studenti se vytvářením týmového projektu naučí logiku práce v kvantitativním paradigmatu. Osvojí si základní výzkumné techniky (standardizovaný rozhovor, dotazník) i možnosti práce s daty. Předmět umožní vhled do způsobů interpretace výsledků z kvantitativních empirických šetření.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Analýza výkonů studenta (test/seminární práce) Rozbor produktů pracovní činnosti studenta Aktivní účast na hodinách.
|
Doporučená literatura
|
|