Vyučující
|
-
Votoupal Miloš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Student v průběhu konceptualizace zpracuje a obhájí následující části své diplomové práce: 1) Formulace cílů Zadání: Vypracujte symbolický, poznávací a aplikační cíl diplomové práce. Výstup: Jedna až dvě strany obsahující jasně formulovaný symbolický, poznávací a aplikační cíl a jejich zdůvodnění. 2) Pojmová konceptualiuace Zadání: Na základě relevantní literatury zpracujte teoretický výklad pojmů, které potřebujete ke zpracování výzkumného cíle. Výstup: Teoretická část práce, ve které student: (1) předkládá pojmovou diskusi, (2) uvádí dostupné empirické poznatky a (3) z takto uspořádaných poznatků vyvozuje dílčí výzkumné otázky (hypotézy). 3) Metodika diplomové práce Zadání: Navrhněte a zdůvodněte metodický postup empirického (teoretického) výzkumu. Výstup: S ohledem na povahu tématu, výzkumného cíle a dílčích výzkumných otázek (případně hypotéz) student navrhne a zdůvodní zvolenou metodu a strategii zkoumání, použité techniky zjišťování, jednotku zkoumání, jednotku zjišťování a jejich výběr, operacionalizaci (indikátory a jejich operacionální podobu). V případě potřeby vytvoří a předloží také výzkumný nástroj (např. scénář rozhovoru, dotazník, kritéria pozorování atp.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětů Konceptualizace závěrečné práce I je podporovat studenty při psaní diplomové práce. V rámci procesu zadávání diplomové práce je studentovi přidělen vedoucí diplomové práce, který diplomanta doprovází z hlediska tématické kompetence i s ohledem na metodologickou korektnost tvorby diplomové práce
Účastníci kurzu si prohlubují své badatelské kompetence a získávají schopnost psát diplomovou práci tak, aby: - měla výzkumnou orientaci na intervenci, jejich podmínky a předpoklady; - sledovala jasně formulovaný poznávací cíl; - byla komplexní a aplikovala různá teoretická a etická hlediska; - sledovala přiměřenou metodologickou linii; - obsahovala průkaznou teoretickou a empirickou argumentaci; - obsahovala aplikaci získaných poznatků pro praktické využití.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student v průběhu kurzu zpracuje a odevzdá diplomovou práci. V rámci kurzu Konceptualizace závěrečné práce I student odevzdá část diplomové práce, která zahrnuje formulaci cílů, pojmovou konceptualizaci a metodiku badatelského postupu.
|
Doporučená literatura
|
-
O'Leary, Z. (2010). The essential guide to doing your research project. Los Angeles, Calif: SAGE.
|