Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz se skládá z šesti dvouhodinových bloků, v nichž budou postupně probrány různé formy fundraisingových aktivít, s ohledem na zajištění činnosti institucí a projektů v zařízeních provozujících sociální služby. 1. Plán a způsob výuky kurzu, hledání námětů na vlastní projekty, vyjasnění zpětné vazby. 2. Modifikace přístupu vůči jednotlivýmdárcům, spec. nadacím - co zajímá donory - struktura cílů - zviditelnění sponzorů - další charakteristiky 3. Firemní dárcovství, adopce organizace 4. Individuální dárcovství, individuální sbírka 5. Benefiční akce, spolupráce s celebritami 6. Strategický plán fundraisingu 7. Práce s analýzami - SWOT analýza, výběr strategie - Logické rámce - Síťový graf, Gantov diagram 8. Prezentační schopnosti - osobnost fundraisera 9. Přesahy do PR - marketing projektu v médiích - tiskové konference 10. Koncepce společenské odpovědnosti 11. Etika v PR 12. Práce na vlastním projektu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem semináře je odevzdat studentům aktuální teoretické poznatky a praktické zkušenosti v oblasti fundraisingu. Kurz navazuje na znalosti studentů z bakalářskeho stúdia, které rozšiřuje o další teoretické vědomosti v oblasti fundraisingu a praktické zručnosti používání různych analytických metod, tak aby absolventi byli připravení podílet se na různych fázích koncepční projektové činnosti pro management charitativních a diakonických zařízení a jeich služeb. Kurz ukazuje možnosti a způsoby, jak hledat finanční zdroje pro tato zařízení a jejich služby. Je zaměřen na koncepci, přípravu a psaní projektu, řízení a vyhodnocení projektového cyklu, vyhledávání donorů a komunikaci s nimi, etické aspekty fundraisingu.
Účastníci kurzu získají teoretické a praktické znalosti v oblasti fundraisingu a jeho koncepční přípravy pro management charitatívních a diakonických projektů, zařízení a služeb, orientují se v možnostech a způsobech jak hledat donory a finanční zdroje pro tato zařízení a jeich služby. Získají znalosti a procvičí si zručnosti pri psaní projektů a jejich prezentaci zaměřenou na vyhledávání donorů a komunikaci s nimi, na etické aspekty fundraisingu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Vypracování vlastního projektu - podmínka k zápočtu Účastníci kurzu budou získané poznatky průbežně aplikovat v práci na individuálních projektových záměrech. Svoje projekty budou prezentovat pred svými kolegy, kteří je budou posuzovat z pohledu donorů, kteří chtějí svoje fondy věnovat do dobrých a realistických projektů a budou rozhodovat o udělení grantu, na základě kvality předloženého projektu podle těchto kritérií: - celková prezentace a forma zpracování projektu - prezentace naléhavosti spoločenské potřeby - struktura, přehlednost a logický rámec projektu - kompletnost a jasná koncepce zpracování projektu - reálnost zvládnutí projektu - přihlédnutí k zájmům donora, jako sféra podpory, zviditelnění sponzora - reálnost a kompletnost rozpočtu, podíl vlastního vkladu - efektivita společenského dopadu - multiplikační efekt
|
Doporučená literatura
|
-
Boukal. P . a kol. (2013). Fundraising pro neziskové organizace. Praha.
-
Kantor, P. (2009). FUNDRAISING - MORE THEN JUST RAISING MONEY. Ljubljana.
-
Ledvinová, J. Pešta, K. (1996). Základy fundraisingu. Praha.
-
Norton, M. (2003). Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace.. Praha.
-
Šedivý, M., Medlíková, O. (2012). Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4041-6.. Praha, Grada.
|