Vyučující
|
-
Princová Květoslava, Ing. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
učení o tzv. spravedlivé válce (historický vývoj diskuse o etice použití síly pro zajištění míru - současné pohledy) - etické dimenze humanitární intervence (nastínění problematiky, otevřené etické otázky a jejich možné řešení) - etická dimenze boje proti terorismu (nastínění problematiky, otevřené etické otázky a jejich možné řešení) - etická dimenze světových bezpečnostních struktur (nastínění problematiky, otevřené etické otázky a jejich možné řešení)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je nabídnout studentům základní orientaci v etické problematice současného boje proti terorismu a tím poskytnout východiska pro konkrétní rozhodování při práci v rámci NGO v otázkách, které se týkají etických aspektů při volbě o formě pomoci a spolupráce s mezinárodními, vládními i vojenskými strukturami.
Základní orientaci v etické problematice současného boje proti terorismu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
vypracování seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Gianelli, A., Tornielli, A. (2006). Papi, guerre e terrorismo. Sugarco.
-
Holub, T. (2007). Etická diskuse o adekvátní reakci na 11.září 2001.Vojenské rozhledy 1/07.
-
Holub, T. (2006). Etické argumentační struktury použité v diskuzi o válce v Iráku, Vojenské rozhledy 1/06.
-
Holub, T. (2008). Etické aspekty boje proti terorismu ve světle učení o tzv. spravedlivé válce, Dizertační práce, KTF UK. Praha.
-
Sutor, B. (2004). Vom gerechten Krieg zum gerechten Frieden?. Schwalbach.
|