Vyučující
|
-
Doležel Jakub, Mgr. Th.D.
|
Obsah předmětu
|
Induktivně založený a blokově realizovaný workshop pomůže účastníkům lépe vnímat sebe, partnera rozhovoru i proces rozhovoru, jeho pozitivní a negativní faktory, seznámit se s teologickými a psychologickými základy pomáhajícího vztahu, uvědomit si souvislosti mezi procesem pomáhání a vlastní zkušeností víry, pochopit dopad centrálních prvků křesťanského pojetí člověka na službu trpícím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Induktivně založený a blokově realizovaný workshop pomůže účastníkům lépe vnímat sebe, partnera rozhovoru i proces rozhovoru, jeho pozitivní a negativní faktory, seznámit se s teologickými a psychologickými základy pomáhajícího vztahu, uvědomit si souvislosti mezi procesem pomáhání a vlastní zkušeností víry, pochopit dopad centrálních prvků křesťanského pojetí člověka na službu trpícím.
Workshop buduje nebo rozvíjí praktickou kompetenci doprovázení osob v sociálně a psychicky stresujících životních situacích.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Plná účast na blokové výuce a aktivní zapojení do interaktivních prvků výuky
|
Doporučená literatura
|
-
Pompey, H. (1994). Caritatives Engagement ? Lernort des Glaubens und der Gemeinschaft. Effizienzuntersuchung eines Grund- und Aufbaukurses zum Kennenlernen theologischer Hilfe und zur Sensibilisierung der Mitwirkenden für den communialen, dienstgemeinschaftlichen Charakter kirchlicher Sozialdienste. . Würzburg.
|