Vyučující
|
-
Zogata Kusz Agnieszka, Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Policy advocacy v kontextu sociální práce 2. Politika, její ovlivňování a demokracie 3. (Ne)zapojování se českých sociálních pracovníků do policy advocacy 4. Tvorba veřejné politiky na státní úrovni 5. Advokační strategie 6. Metody a nástroje v advokační činnosti 7. Specifikum advocacy v sociální práci - zapojení klientů 8. Komunikace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Spolu se studenty reflektovat: - místo policy advocacy v sociální práci; - legitimitu občanské angažovanosti v demokratickém státě; - legitimitu a odpovědnost (accountability sociálních pracovníků angažujících se v policy advocacy; - etické otázky spojené s policy advocacy, používanými metodami a zapojováním klientů do tohoto procesu. Seznámit studenty s/e: - možnostmi ovlivňování prostředí jejich klientů hlavně na státní (a komunální) úrovni; - možnostmi a překážkami zapojení sociálních pracovníků do policy advocacy; - způsoby přípravy a realizace advokační strategie. Rozvíjet: - analytické dovednosti studentů; - argumentační dovednosti studentů; - dovednost týmové spolupráce; - dovednost vypracovat podkladové materiály pro účely policy advocacy.
Studenti po absolvování předmětu: - budou znát základy a význam reformního paradigmatu a policy advocacy v sociální práci; - dokážou sledovat proces tvorby a připomínkování návrhů právních aktů, příp. jiných dokumentů, a budou znát možnosti vstupování do něho; - budou schopni připravit advokační strategii, budou znát nástroje vlivu a možnosti jejich etického využití a obrany před manipulaci; - budou znát vybrané nástroje advokační činnosti; - budou znát možnosti, potřebu a překážky zapojení klientů do advokačního procesu; - budou mít lepší argumentační dovednosti.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce, Písemný test
Příprava na a aktivní účast v seminářích. Realizace závěrečného praktického úkolu.
|
Doporučená literatura
|
|