|
Lecturer(s)
|
-
Jurníčková Pavlína, Mgr. Ph.D.
-
Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
-
Lužica René , prof. PhDr. ArtD.
|
|
Course content
|
Lesson's topic 1. Theory of qualitative research 2. Fundamental approaches to qualitative research 3. Role of theory in the qualitative paradigma 4. Research techniques in qualitative research 5. Selection of communication partners 6. In-depth interview 7. Ethical aspects of research 8. Analysis of qualitative data
|
|
Learning activities and teaching methods
|
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook)
|
|
Learning outcomes
|
The main goal of the course is to make students understand how to apply qualitative methods in research of social work.
The application of qualitative methods in treating social work problematics.
|
|
Prerequisites
|
unspecified
|
|
Assessment methods and criteria
|
Written exam, Didactic Test
Elaboration of homework according to instructions; participation in group research.
|
|
Recommended literature
|
-
AA.VV. Etika a lidská práva v sociální práci.
-
Anzenbacher, Arno. Křesťanská sociální etika.
-
církevní dokument. (2008). Kompendium sociální nauky církve.
-
Disman, J. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum.
-
Matoušek a kol. Metody a řízení sociální práce.
-
Miovský, M. (2006). Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing.
-
Silverman, D. (2005). Ako robiť kvalitatívny výskum.. Bratislava: Pegas.
-
Skoblík, Jiří. Přehled křesťanské etiky.
|