Předmět: Kvantitativní výzkum v sociální a humanitární práci

» Seznam fakult » CMF » KKS
Název předmětu Kvantitativní výzkum v sociální a humanitární práci
Kód předmětu KKS/7KVSH
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Téma hodiny 1. Teorie kvantitativního výzkumu 2. Základní přístupy kvantitativního výzkumu 3. Role teorie a hypotéz ve kvantitativním a kvalitativním paradigmatu 4. Formulace hypotéz Rozhodování o populaci a výběr vzorku. 5. Měření v kvantitativním výzkumu, proměnné 6. Validita a reliabilita 8. Ověřování hypotéz (nulová hypotéza a proces falsifikace) 9. Zpracování výsledků kvantitativního výzkumu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Porozumění kvantativním metodám výzkumu a jejich užití v oblasti charitní sociální práce a mezinárodní humanitární a sociální práce.
Aplikace kvantitativních výzkumných metod na tematické oblasti vycházející ze sociální práce.
Předpoklady
Metodologické znalosti kvantitativního výzkumu na úrovni bakalářského studia sociální práce.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Didaktický test

Vypracování úkolu dle zadání; skupinová práce na výzkumu na zadané téma.
Doporučená literatura
  • Black, T. R. (1999). Doing quantitative research in the social sciences: an integrated approach to research design, measurement and statistics. London: Sage Publications.
  • Disman Miroslav. (2000). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha.
  • Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr