Vyučující
|
-
Šlechtová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Téma hodiny 1. Teorie kvantitativního výzkumu 2. Základní přístupy kvantitativního výzkumu 3. Role teorie a hypotéz ve kvantitativním a kvalitativním paradigmatu 4. Formulace hypotéz Rozhodování o populaci a výběr vzorku. 5. Měření v kvantitativním výzkumu, proměnné 6. Validita a reliabilita 8. Ověřování hypotéz (nulová hypotéza a proces falsifikace) 9. Zpracování výsledků kvantitativního výzkumu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Porozumění kvantativním metodám výzkumu a jejich užití v oblasti charitní sociální práce a mezinárodní humanitární a sociální práce.
Aplikace kvantitativních výzkumných metod na tematické oblasti vycházející ze sociální práce.
|
Předpoklady
|
Metodologické znalosti kvantitativního výzkumu na úrovni bakalářského studia sociální práce.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Didaktický test
Vypracování úkolu dle zadání; skupinová práce na výzkumu na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Black, T. R. (1999). Doing quantitative research in the social sciences: an integrated approach to research design, measurement and statistics. London: Sage Publications.
-
Disman Miroslav. (2000). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha.
-
Hendl, J. (2009). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál.
|