Vyučující
|
-
Zatloukal Leoš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Facilitace ? definice, principy Úvod do skupinové dynamiky Porada ? typy porad, role při poradě, obecné strategie porad, proces a obsah Model řešení problémů a rozhodování Práce s kontextem Dojednávání cílů a pravidel Procesové mapy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studenti si osvojí základní znalosti a dovednosti facilitace a vedení porad, aby byli schopni: - připravit efektivní agendu porady - plánovat proces jedné porady i více souvisejících porad - pečovat o proces při poradách - zvládat obtížné situace a překážky efektivního průběhu porady Inovace předmětu byla podpořena v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
- připravit efektivní agendu porady - plánovat proces jedné porady i více souvisejících porad - pečovat o proces při poradách - zvládat obtížné situace a překážky efektivního průběhu porady
|
Předpoklady
|
Kurz navazuje na kurz Facilitace a vedení porad 1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Ověření znalostí pomocí diskuse ve skupinách. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNAŘÍK, A. Facilitace.
-
BENS, I. Facilitating with ease! Core skills for facilitators, team leaders and members, managers, consultants, and trainers..
-
KANER, S. et al. Facilitator's guide to participatory decision-making..
-
PLAMÍNEK, J. Synergický management. Vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. Argo, 2000.
|