|
Vyučující
|
-
Hušek Vít, doc. Mgr. et Mgr. Th.D.
-
Cajthaml Martin, prof. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představení filosofické antropologie v systematickém i dějinném pohledu. Do kontrastu k pojetí člověka v přírodních vědách bude postaven člověk jako živá bytost (duše), vědomí, kartesiánské ego, sebe-projekt; dále tělesnost, bytí ve světě, bytí s druhými, povaha lidské vůle, svobody a odpovědnosti. V druhé části bude pozornost věnována základním pojmům a postavám filosofie vědy (struktura vědecké teorie, testování vědeckých hypotéz, verifikovatelnost a falsifikovatelnost, paradigma a vědecké revoluce). Kurs je určen posluchačům, u nichž jejich předchozí vysokoškolské studium filosofie se nepředpokládá.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Povinná literatura: Aristotelés, O duši, Etika Níkomachova. Platón, Faidón Popper, K. R. (1997). Logika vědeckého zkoumání. Praha: Oikoymenh. Reichmann, J. (1985). Philosophy of the Human Person. Loyola. Reichmann, J. (1985). Philosophy of the Human Person. Loyola. Scheler, M. (1968). Místo člověka v kosmu. Praha: Academia. Doporučená literatura: Descartes. (2003). Meditace o první filosofii. Praha: Oikoymenh. Fajkus, B. (2005). Filosofie a metodologie vědy - vývoj, současnost a perspektivy. Praha: Academia. Kuhn, T. S. (1962) The Structure of Scientific Revolutions (česky Struktura vědeckých revolucí. Praha: Oikoymenh 1997). Reichmann, J. (1985). Philosophy of the Human Person. Loyola. Sokol, J. (2002). Filosofická antropologie. Člověk jako osoba. Praha: Portál
|
|
Doporučená literatura
|
|