Vyučující
|
-
Raková Zuzana, Mgr.
-
Potměšilová Petra, doc. PhDr. et Mgr. Ph.D.
-
Cajthamlová Alžbeta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
současné době se v akademickém světě klade důraz na znalost cizích jazyků: především na produktivní dovednosti v oblasti psaní a mluvení. V rámci tohoto předmětu by studenti měli navázat na komunikativní znalost cizího jazyka, již získali v bakalářském studiu, a měli by si rovněž osvojit znalosti a dovednosti nutné pro prezentaci v cílovém jazyce. Po absolvování uvedeného předmětu by studenti měli být schopni nejen vybrané téma v cílovém jazyce vhodně přednést před publikem, ale měli by umět na vybrané téma také vést diskuze a umět vhodným způsobem argumentovat. Nabídka cizích jazyků, ze kterých si studenti mohou vybírat: anglický, německý, italský.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
- znalost pojmů z oblasti sociální pedagogiky v cizím jazyce - rozvoj porozumění odbornému textu z oblasti sociální pedagogiky - rozvoj komuniktivních dovedností v cizím jazyce s přihlédnutím na situace, v nichž se sociální pedagog setkává se svými klienty - rozvoj jazykových dovedností nutných k tvorbě prezentace v cílovém jazyce a také vedení diskuze
- vzhledem k používání odborných textů rozšířená teoretická znalost z oblasti sociální pedagogiky - rozvoj jazykových a komunikačních kompetencí - kompetence k prezentaci na témata z oblati sociální pedagogiky v cílovém jazyce
|
Předpoklady
|
Absolvování první části předmětu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Student prezentuje vybrané téma (např. výsledky svého výzkumu) v cílovém jazyce.
|
Doporučená literatura
|
-
Bailey, S. (2006). Academic Writing: a handbook for international students. Londýn.
-
Esselborn-Krumbiege, H. Von der Idee zum Text. Eine Einleitung zum wissenschaftlichen Schreiben.
-
McCarthy, M., & O'Dell, F. (2008). Academic vocabulary in use: 50 units of academic vocabulary reference and practice : self-study and classroom use. Cambridge: Cambridge University Press.
-
Stevenson, R. Advanced Grammar for Academic Writing.
|