Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Stručné seznámení se světem Bible a jejím způsobem myšlení. 1. Je Bible jako každá jiná? Jak Bibli dělí křesťané, jak židé, kdy, kde a v jakých jazycích byla napsána. 2. Proč některé texty patří do Bible, a jiné ne? Jak Bible asi vznikla, v jakém prostředí se biblické texty předávaly, podle jakých kritérií byly do Bible zařazovány. 3. Země Kanaán jako země zaslíbená. Jak se v Bibli odráží přírodní a klimatické podmínky, seznámení se s místopisem Bible.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Stručné seznámení se světem Bible a jejím způsobem myšlení. Porozumět, jakým způsobem autoři Bible uvažují, jak se vyjadřují a jaký vliv mělo na texty Bible prostředí, ve kterém Bible vznikala. Vytvoření předmětu bylo podpořeno v rámci projektu Podpora mezioborových studií a inovací studijních předmětů na Univerzitě Palackého v Olomouci, CZ.1.07/2.2.00/28.0091.
Základní orientace v biblické literatuře.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Základní orientace v Bibli a v probíraných tématech. Účastník je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz).
|
Doporučená literatura
|
-
Bible. Písmo svaté Starého a Nového zákona (včetně deuterokanonických knih).
-
Vlková, G. I. Slovo Boží a slovo lidské. Všeobecný úvod do Písma svatého, Olomouc: VÚP, 2004.
|