Předmět: Block of Experts

» Seznam fakult » CMF » ISZ
Název předmětu Block of Experts
Kód předmětu ISZ/VYBLX
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 12
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tavel Peter, prof. Ing. Mgr. et Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsah Předmět představí studentům na vybraných tématech. Jádro předmětu tvoří standardní témata. V předmětu se však počítá i s dalšími tématy z oblasti sociálních a spirituálních determinant zdraví, která mohou být obměňována podle aktuálního týmu zapojených tuzemských a zahraničních odborníků. Témata Psychosociální aspekty nemoci a zdravotního znevýhodnění (Dr. Diane Bell, PhD.) Fenomenologický přístup ve výzkumu v oblasti zdraví: IPA (prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc.) Implicitní motivy a zdravý vývoj člověka v průběhu celého života (prof. Jan Hofer, PhD.) Narativní přístup v kvalitativním výzkumu (doc. PhDr. Vladimír Chrz, Ph.D.) Zdraví člověka a psycho-spiritualní integrita (Kling, PhD.) Péče o duševní a duchovní zdraví (doc. PhDr. Jiří Růžička, Ph.D.) Zdraví člověka a psycho-spiritualní integrita (Sheri D. Kling, PhD.) Filozofie religiozity a spirituality (doc. Peter Šajda, Ph.D.) Základy biologie nádorů ? buněčná filozofie (prof. RNDr. Jan Šmarda, CSc.) Metody výzkumu ve vědách o zdraví (doc. Ladislav Timuľák, PhD.) IBD v životě pacienta (doc. MUDr. Zuzana Zelinková, PhD. et PhD.)

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Seznámení studentů s různými tématy z oblasti sociálních a spirituálních determinant zdraví ze strany tuzemských i zahraničních odborníků. Orientace v klíčových tématech studijního programu. Schopnost zaujmout kritický postoj k různým tématům.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Povinná literatura: Elliott, R. & Timuľák, L. (2005). Descriptive and interpretive approaches to qualitative research. In J. Miles, P. Gilbert (Eds.), A Handbook of research methods in clinical and health psychology. Oxford, UK: Oxford University Press. Hendl, J. (2015). Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál. 5. vyd. Frank, A. W. (2001). Can We Research Suffering? Qualitative Health Research, 11 (3), 353-362. Ochrana, F. (2012). Methodology of Science: An Introduction. Praha: Karolinum. Vagle, M. D. (2014). Crafting Phenomenological Research. Left Coast Press. van Manen, M. (2014). Phenomenology of Practice: Meaning-Giving Methods in Phenomenological Research and Writing. Left Coast Press. Kling S.B. (2017). Dissertation:?Fragmentation, Integration, Transformation: Synthesizing Process Thought and Analytical Psychology to Construct a Transformative Relational-Imaginal Praxis for Psycho Spiritual Wholeness and Flourishing.? Knowles, S.R, Mikocka ?Walus, A.A. (2015). Psychological aspects of IBD. A Biopsychosocial approach. London: Routledge. Doporučená literatura: Cajthaml, M. (2010). Evropa a péče o duši. Patočkovo pojetí duchovních základů Evropy. Praha: Oikumené. Dunn, D.S. (2016). Teaching About Psychosocial Aspects of Disability: Emphasizing Person?Environment Relations. Journal of Teaching, 43(3): 255-262. Hofer, J., & Busch, H. (2011). Satisfying one?s needs for competence and relatedness: Consequent domain-specific well-being depends on strength of implicit motives. Personality and Social Psychology Bulletin, 37, 1147-1158. Monbiot, G. (2016). Neoliberalism Is Creating Loneliness. That?s What?s Wrenching Society Apart. The Guardian. Murray, M. J., Rea, M. C., An Introduction to the Philosophy of Religion, Cambridge: CUP, 2008. Weinberg, R.A. (2014). The biology of cancer. 2nd ed. New York: Garland Science. Studijní pomůcky: statistický software ? SPSS
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr