|
Vyučující
|
-
Hájková Dagmar, Mgr.
-
Koláček Josef, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Obsah Budeme se zabývat následujícími tématy: - mýty vztažené ke krizím, emoce, definice krize, - spouštěče, vývoj a průběh krize, - Caplanův model krize, - typologie krizí podle Baldwina a cíle rozhovoru, - osm věků člověka, - obranné mechanismy, - aktivní naslouchání, - krizová intervence - principy a algoritmy, formy krizové intervence a cíle, fáze rozhovoru, techniky rozhovoru - verbální a neverbální,
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je osvojení základních východisek a metod pro krizovou intervenci a aplikace krizovou intervenci v poradenské práci s jednotlivými cílovými skupinami. Dalším cílem předmětu je vytvořit na straně studenta dostatečnou připravenost pro realizaci odpovídající reakce při setkání s krizovým stavem u cílové osoby, jak v rovině teoretické znalostní, tak praktické.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
ISZ/PSKD2 a zároveň ISZ/PSPVP
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Osobní účast na semináři, diskuse v malých skupinkách a ve velké skupině.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Baštecká, B. Psychosociální krizová spolupráce 2013. .
-
Baštecká, B. Terénní krizová práce 2005. .
-
Heath, R. L., & O'Hair, H. D. (2009). Handbook of Risk and Crisis Communication. Routledge. .
-
Vymětal, Štěpán Krizová komunikace a komunikace rizika 2009. .
|