Název předmětu | Teorie a metody sociální práce 2 |
---|---|
Kód předmětu | ISZ/KSTM2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- Profesní role a principy spolupráce v multioborovém a multikulturním prostředí, postmoderní myšlení. - Zájem klienta v různých kontextech. - Systém státní správy a samosprávy, sítě veřejných služeb, hodnocení kvality sociální práce. - Inovativní a reformní pojetí sociální práce, participativní přístup, dobrovolnictví, ekologie a udržitelnost. - Systémové teorie a přístupy v sociální práci úkolový přístup, individuální plánování. - Specifika práce s rodinou, s pacientem v zdravotnických zařízeních, ve vzdělávacích zařízeních. Semináře - Kazuistický seminář - přístup zaměřený na řešení u konkrétních případů. - Kazuistický seminář - konkrétní případy s využitím inovací. - Kazuistický seminář - konkrétní případy s klinické sociální práce. - Diskuze: možnosti sociálního podnikání, tvorba projektů a práce s komunitou.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Teorie a metody sociální práce 2 je poskytnout studentům získat znalosti v oblasti teorií a metod sociální práce, zejména v širším kontextu v oblastech multikulturality, systémů státní a veřejné správy, specifických situací práce s klienty, které vyžadují spolupráci multidisciplinárních týmů. Studenti se naučí aplikovat inovativní a reformní pojetí sociální práce, participativní přístup, včetně dobrovolnictví, ekologie a udržitelnosti. Součástí výuky je i rozvoj kompetencí v oblasti poskytování sociální práce rodině, pacientům ve zdravotnických zařízeních, ve vzdělávacích zařízeních. V rámci seminářů si studenti osvojí otázky spojené s konkrétními případy poskytování sociální práce klientovi (přístup zaměřený na řešení konkrétních případů, např. klinické sociální práce, včetně využití inovací). Diskutovány jsou možnosti sociálního podnikání, tvorba projektů a práce s komunitou.
Výstupní kompetence studenta - Chápe profesní role a principy spolupráce v multioborovém a multikulturním prostředí; - reflektuje postmoderní myšlení v rámci poskytování sociální práce; - respektuje zájem klienta v různých kontextech poskytování sociální péče; - orientuje se v systému státní správy a samosprávy, sítě veřejných služeb a hodnocení kvality sociální práce; - rozumí inovativnímu a reformnímu pojetí sociální práce, participativnímu přístupu, dobrovolnictví; - disponuje znalostmi ze systémové teorie a přístupy v sociální práci (úkolový přístup), včetně individuální plánování; - dokáže aplikovat do praxe specifika práce s rodinou, s pacientem v zdravotnických zařízeních, ve vzdělávacích zařízeních; - získá představu o možnosti sociálního podnikání, včetně tvorby projektů. |
Předpoklady |
nespecifikováno
ISZ/KSTM1 |
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
80 % docházka + závěrečný test Studenti se specifickými vzdělávacími potřebami budou mít požadavky na ukončení předmětu přizpůsobené druhu znevýhodnění. Úprava požadavků se tak může týkat prodloužení času v případě písemných testů a písemných prací, modifikace bodového hodnocení v písemných pracích, případně úprava učebny a potřebných studijních pomůcek. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |