Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim is to provide information of areas: terminology, classification tyflopedii, the consequences of visual impairment, specificity in the methods of communication, comprehensive services
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
|
Learning outcomes
|
Extending the knowledge base in oblastirozvoje people with visual impairments, familiarization with the problems of leisure activities in the context of spatial orientation of these people and how to participate in sports. problem of architectural barriers in relation to spatial orientation.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
Be admitted to the course of lifelong learning. To pass the subject USS / WOSZ2.
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
Compliance with the requirements lecturer. Active participation in the course.
|
Recommended literature
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením.. Olomouc : Univerzita Palackého.
-
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RUŽIČKOVÁ,V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: VUP.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2009). Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Ludíková, L. (1998). Tyflopedie 1. Olomouc: VUP.
-
Ludíková, L. (2000). Vzdělávání hluchoslepých I. Praha: Scientia.
|