Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Petrová Alena, doc. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
The aim of the exam is to focus on student´s knowledge and understanding of all issues presendted in the subject.
|
Learning activities and teaching methods
|
Work with Text (with Book, Textbook)
|
Learning outcomes
|
The aim of the exam is to focus on student´s knowledge and understanding of all issues presendted in the subject.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
Fulfillment of study obligations in full accreditation of the relevant field .
|
Assessment methods and criteria
|
Mark, Oral exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher
|
Recommended literature
|
-
FONTANA, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál.
-
Kolláriková, Z., Pupala, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál.
-
NELEŠOVSKÁ, A. (2005). Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada.
-
NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
-
Piaget, J., & Inhelderová, B. (2007). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
-
Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha : Portál.
-
RAŠKOVÁ, M. (1999). Úvod do elementárního učení o přírodě a společnosti. (Historie, současnost a perspektivy prvouky). Olomouc : VUP.
-
VAVRDOVÁ, A. (2009). Didaktika vlastivědy. Olomouc : UP.
|