Lecturer(s)
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Issues in adult education of persons with visual impairments, care for people in adulthood, with a focus on the following areas: pre-school age, history, tyflografika, aids for persons with visual disabilities
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
Learning outcomes
|
Issues in adult education of persons with visual impairments, care for people in adulthood, with a focus on the following areas: pre-school age, history, tyflografika, aids for persons with visual disabilities
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
Completing prerequisite courses.
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester.
|
Recommended literature
|
-
Finková, D., Ludíková, L., & Stoklasová, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Edukační proces u osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Jesenský, J. (1988). Hmatové vnímání informací pomocí tyflografiky. Praha : SPN.
-
SMÝKAL, J. (1994). Pohled do dějin slepeckého písma. Praha: ČUNS.
|