Main topics of the course: -Concept, organization and methodology of the educational process for children in the hospital. Prerequisites for creating educational programs. Educational methods and resources. Game specialist - (overview of activities, competencies, code of ethics). -Methodology of educational care - physical, work, music, aesthetic, artistic, intellectual and moral - peculiarities of the approach in the education of children in different periods of life. -Characteristics of children's games. Classification of children's games. Game as an educational tool. Division of games. Development of creative children's games. -Didactic aids - methodology of use, requirements for hygienic, spatial and material equipment. -Special education. A child with a specific need. Principles of special education. Methods of special education for children with sensory disabilities, physical disabilities, mental disabilities. -Didactic aids - methodology of using audio-visual aids in individual age categories. -Toy - its meaning, making simple puppets -Methodology of music education - practical exercises -Methodology of movement games - practical exercises -Methodology of art education - practical exercises -Methodology of work education - practical exercises -Methodology of intellectual education - practical exercises
|
-
ČERNÝ, V., GROFOVÁ, K. (2017). Děti a emoce: učíme děti vnímat, poznávat a pracovat se svými pocity. Brno: Edika.
-
Daniel, L. (1992). Metodika hudební výchovy. Ostrava: Montanex.
-
Jančaříková, K. (2017). Činnosti k rozvíjení přírodovědné gramotnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe.
-
JAŘABÁČ, I. (2017). Kreativita učitele při práci s technickými materiály aneb Technické projekty pro pedagogickou praxi. Ostrava: Montanex.
-
Juřeníková, P. (2010). Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing.
-
KELNAROVÁ, J., MATĚJKOVÁ, E., VOJKOVSKÁ, G. (2016). Speciální pedagogika pro zdravotnické obory. Praha: Galén.
-
MACHKOVÁ, E. (2015). Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu.
-
MARTINKOVÁ, V., VALENTOVÁ, M. (2008). Metodika výchovné péče u dětí: studijní opora pro studenty Ošetřovatelství kombinované formy studia. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
-
MLEJNEK,J. (2004). Dětská tvořivá hra. Praha: Ipos- Artama.
-
Obst, O. (2002). Obecná didaktika. Olomouc: UP.
-
PACHOLÍK, V., NEDĚLOVÁ, M., ŠMATELKOVÁ, N. (2016). Rozvíjení sociálních dovedností dětí prostřednictvím pohybových her. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
-
REZKOVÁ, V., KOKEŠOVÁ KLEINOVÁ, G. (2012). Hra jako lék: teorie a praxe nedirektivní psychoterapie hrou. Praha: Pražská pedagogicko-psychologická poradna.
-
ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.
-
ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ, Š. (2016). Mluvní výchova dětí. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu.
-
ZVÍROTSKÝ, M. (2014). Kapitoly z obecné pedagogiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
|