Course: Art Education in the Curriculum for Pre-school Education 2

« Back
Course title Art Education in the Curriculum for Pre-school Education 2
Course code KVV/KVV2@
Organizational form of instruction Seminary
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory-optional
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Boček Ronovská Anna, Mgr. et Mgr. Ph.D.
  • Dokoupilová Monika, Mgr.
  • Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
  • Chorý Tomáš, ak. soch. ArtD.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
  • Attendace - 10 hours per semester
  • Semestral Work - 7 hours per semester
  • Homework for Teaching - 30 hours per semester
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance, Seminar Work

Recommended literature
  • (2006). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením: [se změnami provedenými k 1.9.2005]. [Praha]: Národní institut pro další vzdělávání.
  • DVOŘÁKOVÁ, Hana. (1996). Výtvarná výchova: pracovní sešit pro 1.-3. ročník. Havlíčkův Brod.
  • JANÍK Tomáš & kol. (2013). Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno.
  • ROESELOVÁ, Věra. (2001). Didaktika výtvarné výchovy V., nejen pro základní umělecké školy. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
  • Roeselová, Věra. (1997). Řady a projekty ve výtvarné výchově.. Praha: Sarah.
  • Slavík, Jan. (1997). Artefiletika.. Praha: Karolinum.
  • SLAVÍK, Jan, LUKAVSKÝ, Jindřich & Andrea LAJDOVÁ. (2008). Princip imaginace v didaktické znalosti obsahu (na empiricko-výzkumném příkladu výtvarného projevu). In: JANÍK, Tomáš et al. Metodologické problémy výzkumu didaktických znalostí obsahu. Brno: Paido.
  • SLAVÍK, Jan. (2001). Umění zážitku, zážitek umění. Teorie a praxe artefiletiky. 1. díl.. Praha: Univerzita Karlova v Praze.
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra, ed. et al. (2016). Současný stav a perspektivy výtvarné výchovy: reflexe kurikulárních dokumentů pro všeobecné vzdělávání. Olomouc: Česká sekce INSEA.
  • Šobáňová, Petra. Kapitoly z didaktiky výtvarné výchovy.
  • ŠOBÁŇOVÁ, Petra. (2015). Metodický materiál k pedagogické praxi ve výtvarné výchově. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • UŽDIL, Jaromír. (2002). Čáry, klikyháky, paňáci a auta: výtvarný projev a psychický život dítěte.. Praha: Portál.
  • UŽDIL, Jaromír. (1974). Výtvarný projev a výchova. Praha: SPN.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Preschool education (NA23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Preschool education (NA20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Preschool education (NA19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Preschool education (NA22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Preschool education (NA24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Preschool education (NA21) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer