Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Otavová Marcela, Mgr. Bc. Ph.D.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Training in job and motor Skils, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
- Homework for Teaching
- 5 hours per semester
- Preparation for the Exam
- 20 hours per semester
- Attendace
- 14 hours per semester
- Preparation for the Course Credit
- 5 hours per semester
|
Learning outcomes
|
Students will be equipped with the competencies they receive in connection with the content of the course and also of its objectives.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Mark, Student performance, Didactic Test, Systematic Observation of Student, Analyssis of the Student's Portfolio
active attendance at seminars didactic test continuous fulfillment of tasks according to the teacher's instructions subject portfolio completed writing copybook for 1st class using the writing standard portfolio of pre-writing tasks (20 sheets)
|
Recommended literature
|
-
čtení a psaní.
-
FABIÁNKOVÁ, B., HAVEL, J. NOVOTNÁ, M. (1999). Výuka čtení a psaní na 1. stupni ZŠ. Brno : Paido.
-
FASNEROVÁ, M. (2018). Prvopočáteční čtení a psaní. Vydání 1.. Praha: Grada.
-
FASNEROVÁ, M. Vybrané kapitoly z elementárního čtení a psaní.
-
Franclová, M. (2013). Zahájení školní docházky. Praha Grada.
-
HŘEBEJKOVÁ, J., PENC, V. (1977). Čtení, psaní, jazyková a literární výchova v 1. ročníku.. Praha: SPN.
-
Jesenský, J. (1992). Metodika nácviku čtení a psaní. Praha: SNS.
-
MLČÁKOVÁ, R. (2009). Grafomotorika a počáteční psaní.. Praha: Grada Publishing.
-
SANTLEROVÁ, K. (1995). Metody ve výuce čtení a psaní. Brno : Paido.
-
SANTLEROVÁ, K., SÝKOROVÁ, H. (1994). Rozvoj grafomotoriky v předškolním věku. Brno : CDVU.
-
SPÁČILOVÁ, H., ŠUBOVÁ, L. (2004). Příprava žáka na psaní. Olomouc : UP.
-
VYKOUKALOVÁ, V., WILDOVÁ, R. (2013). Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
|