Lecturer(s)
|
-
Provázková Stolinská Dominika, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šmelová Eva, prof. PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
1. Work with framework education programmes for primary education in practice. 2. Preparation of a school framework programme. 3. Preparation of a class education programme. 4. Educational diagnostics in every day activities of a pre-school teacher. 5. Evaluation 6. Self-reflection of a student.
|
Learning activities and teaching methods
|
Observation, Demonstration, Training in job and motor Skils
- Attendace
- 4 hours per semester
- Homework for Teaching
- 10 hours per semester
- Preparation for the Course Credit
- 10 hours per semester
- Semestral Work
- 10 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The basic form of the student's work are outputs where students use all the theoretical knowledge and practical experience gained during the studies. Teaching practice is four weeks . To one teacher is always ranked one student.
Students will be provided with competencies that will get to the content and objectives of the course.
|
Prerequisites
|
General orientation in education and general didactics.
|
Assessment methods and criteria
|
Student performance, Analyssis of the Student's Portfolio, Visitation
Portfolio of a student documenting professional qualification and development of professional competences (structure of portfolio provided by the methodologist of practical training).
|
Recommended literature
|
-
Metodické materiály pro tvorbu ŠVP. Praha : VÚP.
-
(2004). Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání.. Praha: VUP.
-
HAVLÍNOVÁ, M. (2000). Kurikulum podpory zdraví v MŠ. Praha: Portál.
-
MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2004). Projektování v mateřské škole (vybraná problematika pro tvorbu školního kurilula v MŠ).. Olomouc.
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
-
Průcha, J. (1996). Alternativní školy. Praha: Portál.
-
SPÁČILOVÁ, H. (2003). Pedagogická diagnostika v primární škole I.. Olomouc : UP.
-
ŠINDELAROVÁ, B. (1996). Předcházíme poruchám učení. Přel. V. Pokorná. Praha : Portál.
-
VAŠŤATKOVÁ, J. (2006). Autoevaluace školy.. Olomouc.
-
ZELINKOVÁ, O. (2001). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program - nástroje pro prevenci, nápravu a integraci.. Praha: Portál.
|